Merksplas 21 Juli 2018
Als eerste gaat Black Widow voor de Hyproslee en kwam niet verder dan 75,09 meter vanwege een klein inschattings foutje. De sleepwagenafstelling blijft zo staan en vervolgens kwam Rüttchen Powerrr. De Mercedes bracht een mooie full pull. Daarna is Veldhuizen de Iveco heeft het zwaar bij 84,41 staat de boel stil, gelukkig is er straks een herkansing. De run werd ook door Grazy Grey Power niet gehaald. Voor van Tilburg Bastianen geld een diskwalificatie voor de eerste run, tijdens het aankoppelen kan de diff lock (sper) niet ingeschakeld worden. De chauffeur stapt uit terwijl de motor nog draaiende is, helaas! De laatste deelnemer op de startlijst is Murphy’s Law, De Peterbilt kan niet goed weg komen (26,07 meter). Het team is zoekende naar de juiste afstelling. Een bedachte theorie of afstelling, die thuis fantastisch lijkt te zijn, kan pas voor de sleepwagen werkelijk getest worden. Als het niet blijkt te werken heb je gewoon pech! De tweede ronde halen Black Widow, Veldhuizen, grazy Grey Power en van Tilburg Bastianen probleemloos een full pull, dus op naar de pull off.
In de pull off mocht Black Widow de eerste afstand neerzetten. De Renault is in een verkeerde versnelling geschakeld en kwam tot net voorbij de 30 meter tot stilstand. Vier van de zestien overgebleven trucks wisten de honderd meter te halen, dit waren Rüttchen Powerrr, Rocking Horse, Grazy Grey Power en Iron Horse. De Manne van Janne 2 gaat het dit jaar duidelijk beter af dan vorig jaar. Met flink kabaal trekt de Scania de Hyproslee over de 85 meter. Je vraagt je af hoe lang het heel blijft allemaal! Zijn stalgenoot De Manne van Janne 3 begon de run hoopvol maar eindigde met stukken net achter de gereden afstand van De Manne van Janne 2. De oorzaak was nog niet duidelijk, dus hopelijk valt het mee! De mannen van De Hulk hebben zeker niet stil gezeten de afgelopen weken, de achterzijde heeft een verandering ondergaan. Het team lijkt een beetje zoekende te zijn naar de juiste balans. De Volvo kwam in Merksplas ruim twee meter tekort om mee de finale in te gaan. Veldhuizen (66,65 meter) en van Rijswijk (64,16 meter) komen het minst ver. Er waren verschillende teams die niet in de juiste versnelling van start gingen waardoor de run vroegtijdig stopte. Verspui en Just for Fun kwamen beide tot in de 70 meter. Iveco Schouten moest genoegen nemen met een afstand van 83,45 meter. White Champ gaat daar met 1,27 meter overheen. Van Tilburg Bastianen trekt er hard aan maar blijft net voor negentig meter steken. Voor De Moakanttrekkers mocht er 81, 85 meter genoteerd worden dit resulteerde in een plaatsje net buiten de top10!
De finale werd afgetrapt door Rüttchen Powerrr. De run van de Mercedes is er één vanuit een boekje 99,51 meter. De mannen wisten de baan perfect in te schalen. Nu even afwachten wat de andere trucks gaan doen! Rocking Horse zette in de finale een afstand van 86,92 meter neer. Grazy Grey Power gaat helemaal rechts over de baan en weet 1,42 meter verder te komen dan Rocking Horse. Na afloop van de run is er een sleep trekker nodig omdat de Volvo niet zelfstandig de baan kan verlaten, vanwege weg gevallen oliedruk en een tik die in de motor te horen is. Als laatste mocht Iron Horse, na het op toeren konden alle krachten los en trok de Volvo maximaal aan de Hyproslee. De Volvo komt nog behoorlijk dicht bij Rüttchen Powerrr, maar uiteindelijk komen ze 1,02 meter tekort op de gereden meters van Rüttchen Powerrr. Het harde werken van de afgelopen week na de motorschade die opgelopen was in Cromvoirt, werd beloond met de tweede plek het podium.
Het was wederom een geslaagde avond, en een zeer spannende wedstrijd in Merksplas!
De overwinning is voor Rüttchen Powerrr, de tweede plaats voor Iron Horse en derde werd grazy Grey Power.
Uitslag VTN 9 ton Supersport (punten)
S |
Nr
|
Team
|
Bestuurder
|
1e trek
|
2e trek
|
3e trek
|
4e trek
|
Punten
|
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 1-14 | Ruttchen Powerrr, Mercedes Benz Actros V10, Tilburg | Ralph / René / Wijnand |
F.P.
|
–
|
F.P.
|
99,51
|
50
|
2 | 1-31 | Iron Horse, Volvo NL 18, Oosterhout NBr | Jos Rietveld |
F.P.
|
–
|
F.P.
|
98,49
|
45
|
3 | 1-33 | Crazy Grey Power, Volvo FH16, Balen (B) | Glenn Geuens / Geert Geuens |
90,88
|
F.P.
|
F.P.
|
88,34
|
42
|
4 | 1-23 | Rocking Horse, Scania 164-480, Gameren | Arjan Kolbach / Arie v Tuijl |
F.P.
|
–
|
F.P.
|
86,92
|
40
|
5 | 1-05 | De Hulk, Volvo FH16, Nieuwaal | Robbert van Tuijl / Gilbert van Tuijl |
F.P.
|
–
|
97,77
|
–
|
38
|
6 | 1-09 | Van Tilburg Bastianen, DAF 2700, Vianen | Gertjan Jansen / Fred Bonovrie / Jeroen van Osch |
disk.
|
F.P.
|
89,42
|
–
|
36
|
7 | 1-02 | De Manne van Janne 2, Scania 164-580, Heesch | Martijn de Bekker |
F.P.
|
–
|
85,76
|
–
|
35
|
8 | 1-07 | De Manne van Janne 3, Scania T, Heesch | Joey Megens |
F.P.
|
–
|
85,25
|
–
|
34
|
9 | 1-12 | White Champ, Daf 85, Schijndel | Frank van der Sangen |
F.P.
|
–
|
84,72
|
–
|
33
|
10 | 1-03 | Iveco Schouten, Iveco Stralis, | schouten |
F.P.
|
–
|
83,45
|
–
|
32
|
11 | 1-06 | Moaskanttrekkers, Volvo F16, Oijen (NB) | Willem de Keijzer / Bart van Orsouw |
F.P.
|
–
|
81,85
|
–
|
31
|
12 | 1-08 | Verspui, DAF CF 85, Hoornaar | Jan/Bart/Patrick/Gertjan |
F.P.
|
–
|
77,47
|
–
|
30
|
13 | 1-27 | Just for Fun 2.0, Volvo FH16, Oudenbosch | Frank Goorden / Mark Goorden |
F.P.
|
–
|
73,59
|
–
|
29
|
14 | 1-11 | Veldhuizen, Iveco Turbostar, Werkhoven | Co Oskam / Gerard van der Grift |
84,41
|
F.P.
|
66,65
|
–
|
28
|
15 | 1-36 | Team van Rijswijk, Renault AE Magnum, Wijk en Aalburg | Kees van Dongen |
F.P.
|
–
|
64,16
|
–
|
27
|
16 | 1-10 | Black Widow, Renault Magnum, Nijnsel | Patrick de bresser/ Marc van gemert |
75,09
|
F.P.
|
33,89
|
–
|
26
|
17 | 1-13 | Murphy’s Law, Peterbilt 379, Moerkapelle | – |
26,07
|
–
|
–
|
–
|
25
|
Totaalstand van het VTN 9 ton Supersport 2018
S | Team |
A
|
B
|
C
|
D
|
E
|
F
|
G
|
H
|
TOTAAL
|
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | De Hulk, Volvo FH16 |
50
|
50
|
20
|
50
|
34
|
26
|
42
|
38
|
310
|
2 | Rocking Horse, Scania 164-480 |
36
|
27
|
20
|
34
|
50
|
50
|
32
|
40
|
289
|
3 | Iveco Schouten, Iveco Stralis |
45
|
40
|
20
|
33
|
40
|
40
|
27
|
32
|
277
|
4 | De Manne van Janne 3, Scania T |
40
|
33
|
20
|
42
|
28
|
36
|
38
|
34
|
271
|
5 | Moaskanttrekkers, Volvo F16 |
35
|
36
|
20
|
29
|
42
|
35
|
34
|
31
|
262
|
6 | Black Widow, Renault Magnum |
33
|
42
|
20
|
26
|
31
|
45
|
35
|
26
|
258
|
7 | Just for Fun 2.0, Volvo FH16 |
30
|
28
|
20
|
36
|
36
|
42
|
33
|
29
|
254
|
8 | De Manne van Janne 2, Scania 164-580 |
28
|
34
|
20
|
38
|
30
|
27
|
40
|
35
|
252
|
9 | Ruttchen Powerrr, Mercedes Benz Actros V10 |
38
|
20
|
20
|
23
|
29
|
38
|
26
|
50
|
244
|
10 | White Champ, Daf 85 |
32
|
38
|
20
|
28
|
32
|
30
|
30
|
33
|
243
|
11 | Van Rijswijk, Renault AE Magnum |
29
|
35
|
20
|
30
|
38
|
32
|
29
|
27
|
240
|
12 | Vaku Puller, Volvo F16 |
42
|
31
|
20
|
45
|
35
|
34
|
31
|
238
|
|
13 | Verspui, DAF CF 85 |
31
|
29
|
20
|
31
|
33
|
31
|
28
|
30
|
233
|
14 | Crazy Grey Power, Volvo FH16 |
34
|
20
|
35
|
45
|
45
|
42
|
221
|
||
15 | Iron Horse, Volvo NL 18 |
32
|
20
|
40
|
33
|
50
|
45
|
220
|
||
16 | Van Tilburg Bastianen, DAF 2700 |
45
|
20
|
25
|
27
|
29
|
36
|
36
|
218
|
|
17 | Veldhuizen, Iveco Turbostar |
30
|
20
|
24
|
26
|
25
|
25
|
28
|
178
|
|
18 | Murphy’s Law, Peterbilt 379 |
20
|
27
|
24
|
28
|
23
|
25
|
147
|
||
19 | Mitas Black Sensation, Volvo FH16 |
27
|
20
|
32
|
20
|
99
|
||||
20 | Little King, Scania T164 |
25
|
24
|
24
|
73
|
|||||
21 | Back in Black, Volvo FH16 |