Zuid Beijerland, 8 juni 2013

Eindelijk een wedstrijd in de korte broek. Dat we met een zomersport te maken hebben was de afgelopen zes wedstrijden niet echt te merken. Jassen en truien alles moest uit de kast om een beetje warm te blijven. Maar afgelopen zaterdag was er zon, een keiharde kleibaan, goede organisatie, strakke planning en veel publiek.Rond de klok van half twee was iedereen aanwezig in het ruim opgezette renners kwartier. Er moest nog een rondje tractoren verreden worden waarna om klokslag half drie de trucks mochten beginnen. En complimenten voor de organisatie de planning klopte op de minuut af.

Deze keer mocht Breedijk met hun rode Mack als eerste aanhaken, maar strandde ergens rond de 65 meter. Besloten werd om de sleepwagen lichter te zetten. Als tweede was aan de beurt team Van Keulen, grommend kwam de Daf met volle vaart over de finish. Een mooie afstelling van de sleepwagen die zo bleef staan in de kwalificatieronde.

De rest van de teams hadden dan ook niet echt moeite om aan de finish te komen, behalve Tinus. De blauwe Scania kwam tot stilstand op 86,04 meter. Team Breedijk die de nieuwe afstelling nog moest rijden kwam op 86,64 meter stil te staan. In de herkansing kwam Tinus helaas ook niet verder dan 92,65 meter . Team Breedijk die het een halfje lager probeerde kwam jammer genoeg niet verder dan 94,19 meter. Helaas twee trucks minder in de finale.

Na eerst nog twee rondjes tractoren verreden te hebben, begonnen we om half vijf aan de finale. Renault Utrecht ging als een speer maar begon rond de 75 meter te springen en kregen hun truck niet verder dan 96,25 meter. Ook Shavepower kwam helaas niet verder dan 98,31 meter.

Met vijf teams naar de superfinale. Als eerste haakte team Van Dijk aan, brullend kwam de Volvo op 92,44 meter tot stilstand. Als tweede Team van Rijswijk. Kees in een gedurfde versnelling van start gegaan en de motor zakte aardig in toeren rond de 65 meter, maar hield stand tot over de finish. Daarna viel de truck uit en moest afgesleept worden. De wedstrijd ging verder en team Van Dodeweerd was de volgende. Echter Geurt kwam helaas niet verder dan 92,87meter.
De beurt was aan Team Goorden. Frank ging in een wel heel erge hoge versnelling weg en verslikte zich op 76,91 meter in de zware kleibaan, jammer. Als laatste team Van Keulen, Johny rook zijn kans nu team Van Rijswijk afgesleept was. Ook hij ging er vol in en wat is die motor taai. Ook hij kwam aan de finish. De speaker riep om dat team Van Rijswijk gewonnen had, zij hadden de snelste Fullpull. Ik stond in de buurt van de speaker en vertelde hem dat dit zo niet werkt. Dit moet onderling nog uitgevochten worden. Inmiddels had team Van Rijswijk de truck weer aan de praat en zo nog een super-superfinale.

Team Van Keulen moest nog even afkoelen dus mocht team Van Rijswijk als eerste.
De sleepwagen stond aardig zwaarder maar Kees ging in dezelfde versnelling van start. De voorwielen van de zwarte Mack kwamen rond de 70 meter wel erg ver van de grond. Om vervolgens met een grote klap bij de 83,06 meter weer terug op aarde te komen. De truck stond aan de voorkant ineens wel wat dieper, veren gebroken. Als laatste Johnny Matthijsse met zijn glimmende rode Daf. Het was stil bij team Van Rijswijk, twee jaar terug was de Daf op deze baan namelijk de sterkste. Volle vaart ging de Daf van start, maar op 78,15 meter kwam Johnny tot stilstand. De stilte bij team Van Rijswijk was ineens weer voorbij.
Prachtige middag truckpullen, sleepwagen Basrijs en organisatie Zuid Beijerland bedankt.

(Bron: truckpulling.nl)

 

Totaalstand van het VTN 9,5 ton Hobbysport 2013

S Team
A
B
C
D
E
F
G
TOTAAL
1 Van Rijswijk, Renault AE Magnum
50
50
45
50
50
45
50
340
2 Volvo Van Dijk, Volvo FM10
45
38
50
38
38
50
40
299
3 Van Dodeweerd Transport, DAF 95 XF
35
40
42
36
42
36
42
273
4 Renault Trucks Utrecht, Renault Premium
38
36
38
42
40
42
35
271
4 Shavepower, Iveco Eurostar
42
42
40
35
36
40
36
271
6 Breedijk Truckpulling Team, Renault AE560
34
33
35
34
35
35
34
240
7 Goorden Pulling, DAF 95 XF
36
35
36
40
45
38
230
8 Team Van Keulen, DAF 95
40
45
45
38
45
213
9 Van Schilt Pulling, Scania 143-450
33
32
33
33
34
33
198
10 Biodiesel-Power, Scania 143-450
35
34
69

A = Oud Gastel, 30 maart 2013
B = Herwijnen, 19 april 2013
C = Leende, 27 april 2013
D = Zelhem, 17 mei 2013
E = Geffen, 18 mei 2013
F = Mill, 1 juni 2013
G = Zuid Beijerland, 8 juni 2013